Michelin, gelecek yıl Formula 1'e dönmek amacıyla gerçekleşmesini istediği önerilerin dikkate alınmamasından "hayal kırıklığı" duyduğunu açıkladı.
Fransız lastik üreticisi tarafından resmi bir başvuru yapılmış olmamasına rağmen Michelin, sezon sonunda pistlere veda edecek olan Bridgestone'un yerini almak için takımlarla, FOM ve FIA ile detaylı görüşmeler gerçekleştirmişti.
Ancak Michelin, tek lastik tedarikçisi kuralının rafa kaldırılması dahil bazı önemli kural değişiklikleri talebinde bulunuyordu. Michelin adına görüşmeleri yürüten Nick Shorrock, sporun daha çevreci olması gerektiğini de dile getiriyordu. F1 ise hiçbir kural değişikliğine gitmeden Pirelli ile yoluna devam etme kararı aldı.
Bu arada FOTA, karbon salımını azaltacak programı açıklayarak, 2013'te yakıt verimliliği yüksek motorlara odaklanılacağını duyurdu.
Ancak Shorrock, Fransız Auto Hebdo dergisine verdiği demeçte, yapılan bu açıklamaların kendisini etkilemediğini belirtti ve "Formula 1'in toplumlarımızın evrimine liderlik ettiğini görememekten dolayı hayal kırıklığı içindeyiz" dedi
Fransız lastik üreticisi tarafından resmi bir başvuru yapılmış olmamasına rağmen Michelin, sezon sonunda pistlere veda edecek olan Bridgestone'un yerini almak için takımlarla, FOM ve FIA ile detaylı görüşmeler gerçekleştirmişti.
Ancak Michelin, tek lastik tedarikçisi kuralının rafa kaldırılması dahil bazı önemli kural değişiklikleri talebinde bulunuyordu. Michelin adına görüşmeleri yürüten Nick Shorrock, sporun daha çevreci olması gerektiğini de dile getiriyordu. F1 ise hiçbir kural değişikliğine gitmeden Pirelli ile yoluna devam etme kararı aldı.
Bu arada FOTA, karbon salımını azaltacak programı açıklayarak, 2013'te yakıt verimliliği yüksek motorlara odaklanılacağını duyurdu.
Ancak Shorrock, Fransız Auto Hebdo dergisine verdiği demeçte, yapılan bu açıklamaların kendisini etkilemediğini belirtti ve "Formula 1'in toplumlarımızın evrimine liderlik ettiğini görememekten dolayı hayal kırıklığı içindeyiz" dedi